torstai 4. lokakuuta 2012

koulu

Koulussa on ihan yhtä tylsää, kuin suomessakin... Ehkä jopa vielä tylsempääkin kun ei ymmärrä paljoa mitään opetuksesta. Oon kyllä huomannu jo vähän kehitystä mun ymmärtämisessä tunneilla, välillä ymmärrän tosi paljon mut suurimman osan ajasta oon aika pihalla :D. Fyssassa käydään tällähetkel aika helppoja juttuja ni sitä on helppo ymmärtää vaikka ongelmana on se etten muista mitään ulkoa, kun suomessa mulla on apuna MAOL.. Ja täällä pitäis kaikki muistaa ulkoa.

Filsan tunnit menee ihan ohi. En ymmärrä yhtään mitään! Kaikki kyl hokee mulle, että vaikka ne osaa espanjaa ei ne silti ymmärrä :P.
Enkku on semi helppoa täällä ja taso aika matala, ne jotka osaa hyvin enkkua on ollu kielikurssilla tai jossain muualla opiskelemassa enkuks tai enkkua. Koulussa ei opi mitään...
Ranskan tunneilla mul on ihan sika kiva ope joka anto mulle oman kirjanki ilmaseks ku oon ainut joka ei oo ikinä opiskellu ranskaa. Kaikki muut pölöttää ihan hyvin ja Mä opiskelen miten sanotaan kello on 12. :D mut ei se mitään kun oon jo tottunu tähän etten ymmärrä mitään :P. On se kyl vaikee kieli ku mitään ei lausuta samalla tavalla kun se kirjotetaan...

Koulussa täällä ei syödä lounasta ( vaan yksityiskouluissa jotka maksaa...). Mä otan joka päivä yhen patongin pätkän kouluun mukaa ja jos tarvii ni ostan toisen pätkän kahvilasta. Välillä meinaan kuolla nälkään, kun 7 ja 3 välillä syön vaan sen patongin pätkän mutta alan jo vähän tottuu tohon rytmiin :).

Yks asia joka on ihan sika outoo täällä on se että vessassa ei ole vessapaperia.. Se ei ole ees loppu vaan sitä yksin kertaisesti ei laiteta sinne vessaan.. Kaikki pitää tuoda kotoota. Mun koriskaverit kyl sano, että niitten koulussa paperia löytyy vessoista ja että mun koulu on vaan sen verran köyhä.. :D.

1 kommentti:

  1. Vitsit että aikas on kuulostanu mukavalta ku alemasta postauksesta luin!:) onko sit tosi vaikeeta ku eii oikein espanja luista vielä niin hyvin? ja kiva että kirjottelet tänne kaikkee ja laittele vaan kuvia enemmän olis kiva nähä että mitä puuhailet!:) ku itellänikin sama juttu edessä vuoden päästä...

    VastaaPoista